PEMBINA DHL sumbang tenaga jayakan Konvensyen Berakhirnya Agenda Zionis


9 Mei 2009 PWTC - Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) buat julung-julung kalinya telah tampil membawa isu Palestin secara besar-besaran kepada masyarakat. Dengan kerjasama Aman Palestin Berhad, sebuah NGO yg tidak asing lagi dalam memperjuangkan isu Palestin, konvensyen ini telah berjaya menarik lebih dari 3000 penyertaan dari seluruh pelusuk negara, dimana majoriti penyertaan adalah dari kalangan belia. Konvensyen ini telah dirasmikan oleh Sahibus Samahah Dr Juanda b. Jaya, Mufti Negeri Perlis dan diisi sebaiknya dengan pembentangan bertenaga oleh gandingan tokoh-tokoh antarabangsa seperti Dr Azzam Tamimi - speaker antarabangsa di dalam isu Palestin, Dr Mohsen Soleh - pengarah pusat penyelidikan Palestin Al-Zaytouna, dan Dr Roslan Mohd Nor - pemegang Ph.D dalam kajian
Jerusalem.




PEMBINA cawangan DHL turut aktif mengambil bahagian dalam menjayakan konvensyen ini. Bermula sebulan sebelum berlangsungnye konvensyen, promosi telah diadakan di taman-taman perumahan, pasar malam, masjid, surau, IPT dan kolej-kolej sekitar kawasan Bandar Baru Bangi. Hasilnya, penyertaan yang diperoleh dari daerah Hulu Langat ternyata amat memberangsakan dengan lebih 300 penyertaan direkodkan dari IPT seperti IPIS, MIAT, UNITEN, UKM, KUIS, UPM, MFI dan HUKM.




Semasa hari berlangsungnya program, wakil-wakil PEMBINA DHL juga telah memainkan peranan penting dalam menguruskan pendaftaran peserta-peserta dengan 15 kaunter diuruskan utk pendaftaran individu dan 5 kaunter utk pendaftaran organisasi dan kumpulan.

Alhamdulillah, berkat usaha yg digemblengkan oleh ahli-ahli PEMBINA dari seluruh cawangan dari seluruh Malaysia, konvensyen tersebut telah berjalan dgn jayanya dengan peserta rata-ratanya memberikan feedback positif terhadap kandungan dan pengurusan konvensyen. Lebih dari itu, pengalaman ahli-ahli PEMBINA DHL yang terlibat dalam menganjurkan konvensyen ini ternyata amat berharga. Ianya pasti dapat membantu dalam menjana keupayaan dan potensi ahli-ahli PEMBINA DHL dalam membawa arus kebaikan ke dalam masyarakat.




0 comments:

Post a Comment