Lawatan Mahabbah PEMBINA DHL ke IPGM-KPTEK


Pada 12 Ogos lalu, satu rombongan wakil PEMBINA Daerah Hulu Langat telah mengadakan lawatan tidak rasmi bertemu pihak jabatan Hal Ehwal Pelajar (HEP) Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) Kampus Pendidikan Teknik (KPTEK) di Surau Asy-Syakirin KPTEK Cheras.

Pertemuan tersebut berlangsung bagi membincangkan hala tuju dan aktivisme ahli-ahli PEMBINA di KPTEK. Pihak HEP KPTEK amat mengalu-alukan penglibatan PEMBINA dalam membina syakhsiah dan komitmen belia kepada agama dan negara, khususnya para bakal guru Malaysia. Pertemuan tersebut berjaya menjalin hubungan dan persefahaman antara PEMBINA dan HEP KPTEK disamping memberi pengenalan & penjelasan tentang aktiviti PEMBINA. HEP KPTEK juga telah mengeluarkan beberapa cadangan bernas bagi mencapai dan menggalakkan para bakal guru di seluruh Malaysia untuk menyertai PEMBINA di samping membina hubungan erat dengan jabatan pendidikan Islam dan moral IPGM seluruhnya.


Pertemuan dengan HEP telah disusuli dengan satu pertemuan ringkas dengan belia-belia kelab surau Asy-Syakirin KPTEK yang turut mengalu-alukan kedatangan PEMBINA dan mengharapkan kerjasama rasmi di masa akan datang antara pihak surau & PEMBINA. Para wakil PEMBINA amat terharu dengan layanan yang diberikan oleh pihak HEP dan para pelajar KPTEK.



PEMBINA DHL mendoakan kecemerlangan IPGM, khususnya KPTEK, dan berdoa agar IPGM akan melahirkan para guru yang berkaliber yang bukan sekadar mampu menyampaikan ilmu, tapi membangkitkan kesungguhan dan nilai-nilai Islam dalam generasi anak-anak murid mereka.

1 comments:

shako said...

tahniah pembina..ahlan wa sahlan ya tullabul Iptek!!!

Post a Comment