Program Ramadhan: Beliawanis PEMBINA Ceria Bersama Di UNITEN

KAJANG, 4 September 2009 – Satu majlis berbuka puasa telah berjaya dianjurkan oleh ahli-ahli PEMBINA dari kalangan mahasiswi-mahasiswi UNITEN. Tujuan program adalah untuk mempertautkan ukhuwwah antara ahli-ahli PEMBINA, mengalu-alukan kedatangan mereka yang menuntut di IPT lain untuk melawat kampus UNITEN serta memperkenalkan PEMBINA kepada pelajar-pelajar yang berminat menyertainya.

Majlis dimulakan seawal jam 6 petang di tepi tasik UNITEN bagi beramah mesra sesama ahli-ahli PEMBINA yang turut hadir dari insitusi-institusi pengajian tinggi (IPT) sekitar daerah Hulu Langat seperti Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Pendidikan Islam (IPGM-KPI), Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Program diteruskan dengan berbuka puasa dan solat Maghrib bersama di Masjid UNITEN. Sementara menanti waktu Isyak dan solat Tarawikh, satu sesi penyampaian cenderahati oleh pihak penganjur diadakan. Cenderahati yang disampaikan berbentuk sebatang pen dan pensel yang terukir nama “Universiti Tenaga Nasional”. Majlis kemudian diakhiri dengan salam yang penuh dengan kehangatan ukhuwwah.

Diharap dengan majlis ringkas yang diadakan hasil usaha ahli-ahli PEMBINA di UNITEN ini akan diselit dalam lipatan kenangan semua yang menghadirinya dan menjadi pendorong untuk sama-sama memajukan belia di peringkat IPT masing-masing.


0 comments:

Post a Comment