Bowling-Day-Out PEMBINA Bangi - UNITEN Muncul Juara


Pada 13 Mac yang lepas, PEMBINA Cawangan Bangi telah menganjurkan satu pertandingan bowling inter-IPT bermula jam 9.30 pagi hingga 1.00 tengahari di pusat bowling South City Plaza, Seri Kembangan. Pertandingan yang dipanggil “Bowling-Day-Out” tersebut telah disertai oleh para penuntut IPT dan IPG dari sekitar Bangi.

Ini merupakan satu lagi pendekatan yang dilakukan oleh PEMBINA dalam usaha mendekati golongan belia. Ternyata sambutan yang begitu menggalakkan daripada para penuntut IPT dan IPG sekitar Bangi seperti UNITEN, UNIKL MIAT, IPGM Kampus Pendidikan Islam dan Kampus Teknik, dan Kolej Mara Banting. Malah turut serta juga para pelajar dari Sekolah Hira’, Shah Alam. Jumlah penyertaan lebih 60 orang iaitu sebanyak 15 kumpulan.

Program “Bowling-Day-Out” tersebut berakhir dengan majlis penyampaian anugerah kepada para pemenang dan sedikit ucapan daripada Ketua PEMBINA Cawangan Bangi, saudara Aizuddin b Khalid.



“Umumnya, belia mempunyai sifat energetic dan flexibility. Inilah kelebihan belia berbanding kanak-kanak dan orang berumur. Rugi sekiranya tenaga-tenaga ini tidak disalurkan kepada urusan-urusan agama dan kebaikan. Bahkan paling rugi sekiranya disalurkan kepada perkara yang tidak diredhai Allah. Justeru, Bowling-Day-Out hari ini merupakan langkah pertama PEMBINA mengajak para belia untuk menyertai program-program yang dapat menyalurkan elemen-elemen tadi,” ujar saudara Aizuddin.

Tahniah kepada peserta dari UNITEN, UNIKL MIAT, dan IPGM Kampus Pendidikan Islam yang telah menggondol anugerah kumpulan dan individu terbaik, serta kepada semua peserta yang telah menjayakan aktiviti Bowling-Day-Out tersebut. InsyaAllah, ukhwah yang terjalin serta semangat kesukanan yang tersemat dalam jiwa masing-masing akan mempertemukan mereka kembali dalam aktiviti-aktiviti sukan PEMBINA yang lain.

Penganjur Bowling-Day-Out,
PEMBINA IPGM KPI & KPTEK








0 comments:

Post a Comment